Opnå flere orgasmer med træning af PC-musklen

Pubococcygeusmusklen, (pu-bo-coc-cy-ge-us) også kaldet PC-musklen, spiller en afgørende rolle for penisfunktionen. Det er muskelgruppen, der går fra skambenet til halebenet. Det er også den muskel, mænd bruger til at standse urinstrømmen fra blæren med. Og den muskel, der trækker sig sammen når manden har ejakulation, så sæden føres op gennem penis og ud af kroppen.

En stærk PC-muskel er en betingelse for, at en mand kan få flere orgasmer.

Øvelse 1: Find din PC-muskel.

Sæt først en finger eller to let lige bag dine testikler. Pres, som når du tisser og hold så igen, som når du vil stoppe urinstrømmen. Den muskel, der afbryder urinstrømmen fra din blære, er din PC-muskel. Det kan give et lille ryk i din penis og dine testikler, når du spænder din PC-muskel. Det er vigtigt, at du slapper af i mave- og lårmusklerne, og kun koncentrerer dig om PC-musklen.

Øvelse 2: Spænd musklen i 3-4 min. om dagen.

Når du har helt styr på hvad for en muskel, der er din PC-muskel, er du klar til næste øvelse. Spænd musklen 20 gange, 3 gange daglig. Hold spændingen 1 eller 2 sekunder hver gang, og slap af imellem spændingerne i 1-2 sekunder. At gøre det, 20 gange, 3 gange om dagen lyder måske ikke af meget, men det er altafgørende for at din PC-muskel kommer i god form og det er vigtigt ikke at overtræne den, så den bliver øm. Du skal ikke holde vejret. Træk vejret, som du normalt gør ved en hver anden muskelopbyggende øvelse. Forsæt med øvelsen i 3 uger. Når du har godt styr på øvelsen, kan den laves alle steder, fx i bussen eller imens du spiser frokost.

Øvelse 3: Øg spændingen af PC-musklen.

Efter 3 uger, er du klar til at øge træningen af din PC-muskel. Du skal stadig lave øvelse 2, men du tilføjer 10 langsomme spændinger, hvor du spænder så hårdt, som overhovedet muligt. Brug 5 sekunder til at spænde musklen og hold så spændingen i 5 sekunder. Slap til sidst gradvis af, i løbet af de næste 5 sekunder. Øvelsen, kan være lidt vanskelig og du kan virkelig mærke, at du træner din muskel. Så det er okay, hvis du i starten kun kan tage 1 eller 2 af de 15 sekunder lange spændinger, før du bliver træt. Men forsøg, at træne dig op til, at kunne tage alle 10 spændinger. Dog uden at presse dig selv for hårdt. Nyd processen og bliv ved med at spænde musklen.

PC-musklen reagerer hurtigt på træning, så du vil hurtigt mærke en forandring. Lad være med at være skødesløs med din træning, så får du de bedste resultater.

Se også vores youtube kanal