Bækkenbundstræning – Træning med bækkensbundskugler

Det er vigtigt at træne sine bækkenbundsmuskler, og det er især vigtigt at træne dem rigtigt. En forkert træning eller overtræning af dem er værre end slet ingen træning, da det giver modsatte effekt. Musklerne kan blive slappere og det kan medføre myoser, der kan være smertefulde at få massageret væk. Til gengæld er der mange fordele at hente ved veltrænet bækkenbundsmuskler. Man bevarer bedre blærekontrol, man bliver nemmere gravid og kommer sig hurtigere efter en fødsel. En ekstra bonus er også at man oftere opnår orgasmer og de er mere intense.

Træningsprogram anbefalet af Beautiful Sins

Vi anbefaler at kuglerne bruges 3 gange om ugen. De første 2 uger må kuglerne ikke bruges i mere end 10 minutter af gangen. Derefter må tiden øges med 5 minutter pr uge, det vil sige 15 minutter i 3. uge, 20 minutter i 4. uge og så videre. Vent hellere med at øge tiden, hvis du ikke får dig klar. Det må ikke være ubehageligt at have kuglerne oppe, faktisk skal du helst ikke mærke til det.

Du må ALDRIG have kuglerne oppe i mere end 2 timer af gangen.

Lad være med at have de store planer, mens du træner i de første par uger. Du skal vende dig til at have kuglerne oppe. Men ellers er det meningen, at du skal bevæge dig, mens du træner. Træningen består ikke i at holde kuglerne oppe, men at den lille kugle inden i kuglen bevæger sig og det får dig til at klemme. Når kuglerne er oppe, kan de ikke høres af andre og du kan derfor frit bevæge dig, mens du træner.

Kuglerne skal tages ud, hvis du skal tisse i løbet af træningen. Hvis kuglerne sidder oppe, får du ikke tømt din blære og urinvej helt, hvilket kan medfører blærebetændelse.

Når kuglerne skal ud, må du ikke trække dem ud. De skal presses ud, men du må gerne lægge et svagt træk i snoren.



Luna fra Lelo

Lelo’s Luna Beads findes i 2 størrelser, Luna Beads og Luna Beads mini. Guidelines fra Lelo’s side siger at de almindelige er til kvinder over 30 år og kvinder, der har født. Men mærk selv efter, hvis den store størrelse skræmmer dig, så vælge den lille. Bare husk at træningen ikke består i at holde på dem.

I Luna Beads pakken er der 4 kugler og et silikone harness. De 2 blå kugler vejer mere end de 2 lyserøde kugler. På den måde kan man regulere sin træning og optimere den. Start med de lyserøde kugler. Efter en måneds tid, stikker du en finger op og klemmer. Mærk efter om du klemmer lige meget for oven og for enden. Der sidder 2 muskelgrupper, og hvis den ene klemmer mindre, sætter du en blå kugle i den ende af harnesset. Efter en uge mærker du igen efter om der er et jævnt klem og musklerne er lige trænet. Ønsker du at øge din træning, bruger du begge de blå kugler. Så kan du regulere med de lyserøde, som så skal sættes der, hvor du klemmer mest.

Hvis du har brug for glidecreme til at sætte kuglerne op, er det vigtigt at du bruger vandbaseret, da harnesset er af silikone.

Se også vores youtube video om Træning af bækkenbundsmuskler

En mening om “Bækkenbundstræning – Træning med bækkensbundskugler”

Lukket for kommentarer.